0
CZ
Vyber si jazyk
CZ
SK
Prodejny
Přihlášení
Hledání
0 Nakrm mě

Košík je prázdný

Nepřihodíme něco?

Nejnavštěvovanější kategorie zboží

6 tipů pro dokonalou regeneraci po tréninku

21. 03. 2024
Chceš pokořit stávající rekordy a posunout hranice svých možností? Pak se neobejdeš bez regenerace svalů, účinné zbraně v boji proti únavě a prevenci zranění. Představ si ji jako něco, co ti po každém tréninku dodá novou sílu a připraví tě na další výzvu.

1) Nepodceň hydrataci

Po tréninku je důležité doplnit tekutiny a minerály ztracené pocením. Voda je základ, ale můžeš sáhnout i po iontových nápojích, které dodají důležité minerály. Nečekej, až dostaneš žízeň, pij průběžně během celého dne, i mimo trénink. Množství tekutin závisí na délce a intenzitě tréninku, počasí a individuálních potřebách.

2) Zaměř se na stravu

Dopřej si porci sacharidů a bílkovin pro rychlou opravu svalů. Sacharidy doplň do 2 hodin po tréninku. Vhodné potraviny na regeneraci svalů jsou celozrnné výrobky, ovoce a zelenina. Bílkoviny jsou potřebné především do 3 hodin po tréninku. Dobrým zdrojem je maso, dále ryby, mléčné výrobky a vejce.
A nějaký konkrétní příklad, co na regeneraci svalů? Zkus třeba smoothies s ovocem, jogurtem a proteinem. To je skvělý způsob, jak doplnit tekutiny, sacharidy a bílkoviny po tréninku a jak urychlit regeneraci svalů. A určitě nezapomeň na pestrou a vyváženou stravu během celého dne. Mrkni se na naše tipy na zdravé snídaně a rychlé svačinky.

3) Nezapomeň na protažení

Protahuj se po každém tréninku, kdy jsou svaly ještě zahřáté. Zlepšíš tak flexibilitu a rozsah pohybu, předejdeš zraněním a odstraníš svalovou ztuhlost a bolest. Zaměř se na všechny svalové partie a každé protažení drž 30-60 sekund. Neprotahuj se až do bolesti. Regenerace po sportu by měla zahrnovat i dynamický strečink před cvičením a statický strečink po cvičení. Existuje mnoho online návodů a videí, které ti pomohou právě s protahováním.

4) Lehká aktivita ti jenom pomůže

Po tréninku si dopřej 15-30 minut lehké aktivity, jako je procházka, plavání nebo jiná nenáročná aktivita. Podpoříš tak prokrvení svalů a odplavíš odpadní látky. Pro unavené tělo je to jako příjemný restart. Lehká aktivita je ideální i pro dny odpočinku. Můžeš ji zkombinovat s protahováním. Regenerace namožených svalů zkrátka potřebuje svůj čas.

5) Dopřej si masáž pro uvolnění a relaxaci 

Jak zlepšit regeneraci svalů? Zkus třeba masáž - uvolňuje svalové napětí, zlepšuje prokrvení svalů, pomáhá odstraňovat bolest a únavu a podporuje psychickou pohodu. Vhodné jsou například sportovní, relaxační a lymfatická masáž. Můžeš si ji dopřát u maséra nebo si ji udělat sám s pomocí pěnových válců a masážních míčků. Rozhodně tak docílíš rychlejší regenerace svalů.
A jak relaxovat, aby regenerace svalů po tréninku byla dokonalá? Najdi si klidné místo, zhluboka se nadechni a zklidni mysl relaxačními technikami. Vyzkoušej dechová cvičení, meditaci, jógu, mindfulness nebo jinou techniku, která ti vyhovuje. Doba regenerace svalů je zcela individuální. I 10 minut relaxace může mít velký vliv na kvalitu spánku a celkové zotavení.

6) Spánek – další tip jak na regeneraci svalů

Regenerace svalů po cvičení je neodmyslitelně spojena s kvalitou spánku. Dopřej si ho 7-8 hodin a dbej právě na kvalitu, aby se tvoje svaly a nervový systém mohly plně zotavit. Spánek tě nabije novou silou a energii. Nezapomeň, že obnova sil není jen o odpočinku, ale i o aktivní péči o tělo.
Jak dlouho trvá regenerace svalů? To bude záležet na tobě. Dopřej si čas na relaxaci, zdravou stravu a doplňuj energii. Tvoje tělo ti vše vrátí v podobě odpovídajících výkonů a pevnějšího zdraví.
Přemýšlíš, jak se správně motivovat k tréninku? A co takhle nové sportovní oblečení? Rádi ti v D-sportu poradíme.

Buddyho newsletter

Dobré věci se dějí lidem, kteří se přihlásí k našemu newsletteru.

Přihlášením potvrzuješ, že jsi se seznámil/a se Zásadami zpracování osobních údajů.

dotazy@d-sport.cz Odpovídáme do hodiny v pracovní dny
Partneři:
Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí Zásady ochrany osobních údajů a Smluvní podmínky společnosti Google.
Řazení
Filtrovat