0
CZ
Vyber si jazyk
CZ
SK
Prodejny
Přihlášení
Hledání
0 Nakrm mě

Košík je prázdný

Nepřihodíme něco?

Nejnavštěvovanější kategorie zboží

Jak cvičit v posilovně - rady od zkušeného fyzioterapeuta

18. 01. 2024
S začátkem nového roku jsme všichni namotivovaní do všech různých změn a plnění novoročních předsevzetí. Tím nejčastějším předsevzetím je změna postavy. Tento cíl je spjatý právě s vyšší aktivitou a to hlavně v posilovnách a fitness centrech. ALE! Přijít každý den v prvním lednovém týdnu do fitka, tam si zacvičit naprosto různorodé cviky, nebo cvičit na tom stroji, který je zrovna volný, nepovede úplně k žádoucímu výsledku. Proto si na následujících pár řádcích řekneme základní pravidla pro rozvržení tréninku.

Pravidlo No.1 - Méně je (někdy) více

S obrovskou mírou motivace všichni plánují na začátku týdne, že každý den navštíví fitko, odjedou všechny partie, některé dokonce vícekrát. Jak ale praxe napovídá, v průběhu týdne se motivace velmi zmenšuje a „motivační sval” je většinou v úterý vyčerpaný. Tím pádem se většina z nás do fitka v tomto týdnu už nepodívá, protože díky přemíře motivace a elánu na začátku týdne došlo k únavě.
Pravidlem méně je více je tedy myšleno následující. Plánuji si reálný počet tréninků ve fitku, které jsem 100% schopný dodržet. V rámci tréninku se snažím skončit dříve, než dosáhnu úplného vyčerpání. Přeloženo do praxe - odcházím z fitka stále namotivovaný do dalšího tréninku. Ne úplně zničený a bolavý.
Méně je více i počtem opakování, sérii vně každého cviku. Prakticky by ti na začátku tvojí fitness cesty měly stačit 3-4 pracovní série na daný cvik (plus 1-2 rozehřívací). .

Pravidlo No.2 - První měř potom řež

Přijít do fitka s tím, že nevím co budu dělat, je ta nejhorší věc, kterou můžeš udělat pro ztrátu motivace. Vždy bych měl vědět, co daný den budu cvičit - jaké partie/cviky a kolik opakování. Ideálně bych měl vědět orientačně i jaké váhy budu používat. Čím méně necháš prostoru pro improvizaci, tím lépe bude postupovat tvůj progress. To stejné platí i s dodržováním jídelníčku. Pokud budu mít připravené jídlo hezky v krabičkách, pravděpodobnost, že tam pošlu nějakou čokoládku sice je! Ale je mnohem menší, než když si budu muset každé jídlo chystat ve chvíli, kdy ho mám sníst.

Pravidlo No.3 - „Progress takes time”

Jestli bych měl říct jednu vlastnost, kterou máme všichni společnou, tak by jí byla netrpělivost. A to hlavně směrem k tomu, jak rychle chceme vidět, že na nás má cvičení vliv. Bohužel první změny na těle budete pozorovat nejdříve po 3-4 týdnech. Za 2 měsíce si změny vaší postavy začne všímat i okolí a za rok vás pochválí i vaše babička. Nic nejde uspěchat (bohužel). .
Článek připravil Dany, absolvent Ostravské univerzity oboru fyzioterapie a současně trenér crossfitu v Colliery Crossfit Ostrava. Napsat nebo kontaktovat můžes Dannyho přes instagram sacha.dany.
 
Buddyho newsletter

Dobré věci se dějí lidem, kteří se přihlásí k našemu newsletteru.

Přihlášením potvrzuješ, že jsi se seznámil/a se Zásadami zpracování osobních údajů.

dotazy@d-sport.cz Odpovídáme do hodiny v pracovní dny
Partneři:
Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí Zásady ochrany osobních údajů a Smluvní podmínky společnosti Google.
Řazení
Filtrovat