+420 730 518 352
(po-pá 8 - 16 hod)

Motivace je základ úspěchu. Pojď na to!

22. 09. 2016

Klíč k tomu abychom zůstali motivováni, je podobný jako palivo v autě, nemusíme mít nádrž plnou až na okraj, stačí, aby se zabránilo jeho úplnému vyčerpání. Nemusíš ztrácet čas a energii, na to abys po celou dobu byl/a vysoce motivován/a, protože motivace má svůj přirozený rytmus. Někteří lidé považují ztrátu motivace, jako znamení že selhali, ale není to tak.

Zaměř se na své pocity

Často jsme frustrováni tím, že se soustředíme na určité číslo na váze, nebo na nezbytné kroky, které musíme udělat, abychom dosáhli svého cíle, což je rychlá cesta ke ztrátě motivace. Soustřeď se na svou náladu, kterou máš po tom, co jsi snědl/a zdravé jídlo nebo jak se cítíš po skvělém tréninku. Motivace nemusí vždy přijít před onou aktivitou. Pokud se soustředíte na to, jak se cítíte, pokaždé když cvičíte, více si tak zapamatujete jak dobrý je to pocit, když to děláte. A to by mělo zvýšit Vaši motivaci.

Dej si silný důvod

Představovat si samu sebe v těch úžasných bikinách, může být motivující, ale pro některé lidi může být daleko více motivující, když si představí, co se s námi stane a jak na tom budeme, když nezhubneme. Jak si sami sebe představujete za 5, 10 nebo 20 let ode dneška, jestli zůstanete na té stejné cestě, na které jste nyní, když budete dělat stejné věci jako do teď. Jak se budete cítit, až si uvědomíte, že jste propásli šanci v životě začít teď? Je příliš snadné situaci osladit a předstírat, že je to v pořádku, ale přesto není.

 

,,Jestli chceš něco, co jsi ještě nikdy neměl, musíš udělat něco, co jsi ještě nikdy neudělal‘‘

 

Umlč svou vnitřní sebekritiku

Máme špatný zvyk používat sebekritiku jako motivační nástroj, ale nejen že to nemotivuje, mohlo by to dokonce i zničit tvoje úsilí. Když jsme v naší sebekritické náladě, zapojuje se část našeho mozku, která je spojená s reflexem přežití bojuj nebo uteč, to zvyšuje sekreci stresového hormonu kortizolu.

Příště, až se opět sám/a nachytáš v sebekritické náladě, polož si ruku na srdce. Jen ji tam měj položenou a párkrát se zhluboka nadechni, to ti pomůže se zklidnit a umlčet negativitu.

Chovej se ,,jako kdyby‘‘

Nečekej, až se ti podaří zhubnout, abys si mohl/a vzít dovolenou, navštívit staré přátelé, nebo vyzkoušet nějaký nový sport, uskutečňuj své touhy teď, a vychutnej si je už na té cestě. Představ si, že už jsi na své cílové hmotnosti. Jak se cítíš? Co bys jedl/a a pila? Jak by vypadal tvůj den? Co odkládáš až na dobu, kdy dosáhneš svého cíle? Naplánuj si to už teď, a přepni svou mysl ze stavu trestání se na stav odměňování se, a posil tak ještě víc svou motivaci.

 

Silvie Sher

https://www.instagram.com/silvie.sh.me/

Trenérka OnlineFitness.cz

online fitness

Buďme přátelé
Partneři
Buddyho newsletter