The North Face má za sebou historii dlouhou více než 50 let. Tato značka už dávno není populární pouze mezi vrcholovými horolezci. Její nadčasový design a inovativní technologie získávají stále více na oblibě i mezi běžnými nadšenci do turistiky a pochopitelně i mezi fanoušky streetwear módy.
O značce
The North Face nám pomáhá udržet se v suchu od roku 1966, kdy si manželský pár Douglas a Susie Tompkins tuto značku zakládají a začínají tak psát příběh nejznámější outdoor značky na světě, která má významný přesah také do urban a streetwear světa.
Historie
Douglas Tompkins miloval hory a díky toho byl již od mládí horlivým horolezcem s vášní pro všechny outdoor aktivity. Počátek 60. let strávil lyžováním a horolezectvím v Coloradu, Jižní Americe a Evropě. V těchto letech se Tompkins setkává se Susie Russell kterou si v roce 1964 vezme za ženu a společně se odstěhují do San Francisca.

Douglas i Susie byli vášnivými průzkumníky a dobrodruhy. Dali si za úkol vytvořit společnost, která bude vyrábět to nejlepší outdoorové vybavení. Doug oslovil svou banku, získal půjčku 5000 $, v roce 1966 zakládá se Susie značku The North Face a 26.10. téhož roku otevírají na 308 Columbus Avenue svůj první obchod se specializací na batohy a lyžařské oblečení.

I přes to, že se obchod nacházel na teplém a slunečném západním pobřeží Kalifornie, pojmenovali manželé společnost po severní straně hory, která je obvykle nejchladnější a nejnáročnější na výstup. Název značky tak odráží ambice Tompkinse vybavit nejen horolezce tím nejlepším vybavením pro jejich expedice. The North Face brzy získává solidní reputaci jako výrobce vysoce kvalitního horolezeckého a batohového vybavení.
Pouhé dva roky po svém vzniku koupil The North Face podnikatel Kenneth ‘Hap’ Klopp. Tompkins prodal své podíly, aby se mohl věnovat svému snu o natáčení dobrodružných filmů. Se svou ženou poté založili značku Esprit. Klopp značku přestěhoval do Berkeley v Kalifornii a začal dohlížet na design, technologie a výrobu vlastního oblečení a doplňků.
Logo v roce 1971 navrhl kalifornský designér David Alcorn. Upomíná na žulový masiv Half Dome v národním parku Yosemite, který je nejvyšší skalní stěnou na světě.
Pod vedením Kloppa značka dále v přůběhu sedmdesátých let prosperovala a v roce 1975 představuje geodetický kupolový stan. Je vyjímečný tím, že uprostřed nemá opěrnou tyč a díky své konstrukci si lépe poradí s nepříznívými vlivy počasí v nejextremějších podmínkách. Tímto stanem tak změní celou "tents game" a stany z lehkých, flexibilních, hliníkových tyčí začnou v krátké době vyrábět i všechny konkurenční značky.
The North Face si udržela svůj komerční úspěch v průběhu 80. 90. let a úspěšně bojovala s konkurencí novějších značek, jako je Patagonia nebo Helly Hansen. Získala si kultovní status také díky New Yorské hip-hopové scéně. Za studených zim na východním pobřeží USA jste mohli v klipech a na koncertech spatřit rappery jako LL Cool J, Method Man, Notorious B.I.G. v oblečení právě od této, původně outdorové značky. Díky toho se tak významě zapsala také do této městské subkultury.
Nejikoničtějším produktem značky je bunda Nuptse, která byla poprvé uvedena na trh v roce 1992 a nepopíratelnou streetwearovou klasikou. Další siluety včetně Mountain Parka, Nupste Vest a Sierra Parka se také dostaly do popředí. V roce 1997 firma přichází s novým sloganem "Never stop exploring" kterým jasně vyjadřuje svů postoj.