0
CZ
Vyber si jazyk
CZ
SK
Prodejny
Přihlášení
Hledání
0 Nakrm mě

Košík je prázdný

Nepřihodíme něco?

Nejnavštěvovanější kategorie zboží

The North Face

The North Face má za sebou historii dlouhou více než 50 let. Tato značka už dávno není populární pouze mezi vrcholovými horolezci. Její nadčasový design a inovativní technologie získávají stále více na oblibě i mezi běžnými nadšenci do turistiky a pochopitelně i mezi fanoušky streetwear módy. 

O značce

The North Face nám pomáhá udržet se v suchu od roku 1966, kdy si manželský pár Douglas a Susie Tompkins tuto značku zakládají a začínají tak psát příběh nejznámější outdoor značky na světě, která má významný přesah také do urban a streetwear světa.

Historie

Douglas Tompkins miloval hory a díky toho byl již od mládí horlivým horolezcem s vášní pro všechny outdoor aktivity. Počátek 60. let strávil lyžováním a horolezectvím v Coloradu, Jižní Americe a Evropě. V těchto letech se Tompkins setkává se Susie Russell kterou si v roce 1964 vezme za ženu a společně se odstěhují do San Francisca.

Douglas i Susie byli vášnivými průzkumníky a dobrodruhy. Dali si za úkol vytvořit společnost, která bude vyrábět to nejlepší outdoorové vybavení. Doug oslovil svou banku, získal půjčku 5000 $, v roce 1966 zakládá se Susie značku The North Face a 26.10. téhož roku otevírají na 308 Columbus Avenue svůj první obchod se specializací na batohy a lyžařské oblečení.

I přes to, že se obchod nacházel na teplém a slunečném západním pobřeží Kalifornie, pojmenovali manželé společnost po severní straně hory, která je obvykle nejchladnější a nejnáročnější na výstup. Název značky tak odráží ambice Tompkinse vybavit nejen horolezce tím nejlepším vybavením pro jejich expedice. The North Face brzy získává solidní reputaci jako výrobce vysoce kvalitního horolezeckého a batohového vybavení.
Pouhé dva roky po svém vzniku koupil The North Face podnikatel Kenneth ‘Hap’ Klopp. Tompkins prodal své podíly, aby se mohl věnovat svému snu o natáčení dobrodružných filmů. Se svou ženou poté založili značku Esprit. Klopp značku přestěhoval do Berkeley v Kalifornii a začal dohlížet na design, technologie a výrobu vlastního oblečení a doplňků.
Logo v roce 1971 navrhl kalifornský designér David Alcorn. Upomíná na žulový masiv Half Dome v národním parku Yosemite, který je nejvyšší skalní stěnou na světě.

Pod vedením Kloppa značka dále v přůběhu sedmdesátých let prosperovala a v roce 1975 představuje geodetický kupolový stan. Je vyjímečný tím, že uprostřed nemá opěrnou tyč a díky své konstrukci si lépe poradí s nepříznívými vlivy počasí v nejextremějších podmínkách. Tímto stanem tak změní celou "tents game" a stany z lehkých, flexibilních, hliníkových tyčí začnou v krátké době vyrábět i všechny konkurenční značky.
The North Face si udržela svůj komerční úspěch v průběhu 80. 90. let a úspěšně bojovala s konkurencí novějších značek, jako je Patagonia nebo Helly Hansen. Získala si kultovní status také díky New Yorské hip-hopové scéně. Za studených zim na východním pobřeží USA jste mohli v klipech a na koncertech spatřit rappery jako LL Cool J, Method Man, Notorious B.I.G. v oblečení právě od této, původně outdorové značky. Díky toho se tak významě zapsala také do této městské subkultury.
Nejikoničtějším produktem značky je bunda Nuptse, která byla poprvé uvedena na trh v roce 1992 a nepopíratelnou streetwearovou klasikou. Další siluety včetně Mountain Parka, Nupste Vest a Sierra Parka se také dostaly do popředí. V roce 1997 firma přichází s novým sloganem "Never stop exploring" kterým jasně vyjadřuje svů postoj.

Buddyho newsletter

Dobré věci se dějí lidem, kteří se přihlásí k našemu newsletteru.

Přihlášením souhlasíš se zpracováním osobních údajů.

Řazení
Filtrovat