0
CZ
Vyber si jazyk
CZ
SK
Prodejny
Přihlášení
Hledání
0 Nakrm mě

Košík je prázdný

Nepřihodíme něco?

Nejnavštěvovanější kategorie zboží

Zatoč s odpolední únavou! Tipy pro tvůj nabitý den

25. 03. 2024
Odpolední únava je nepříjemný soupeř, který se snaží zhatit tvé plány a zbrzdit tvůj produktivní den. S trochou snahy a chytrými tipy ho však můžeš hravě porazit a zbytek dne si užít s energií a elánem. Jarní únava nebo únava přes den jsou do určité míry normální, stejně jako únava odpoledne po práci. Pokud se však z nich stane neustálá únava, je potřeba, abys hledal prostředky, jak se jí zbavit.

Nakopni svůj organismus stravou

S dobře zvolenou stravou se nejen zbavíš únavy, ale prospěješ svému organismu. Získáš tak zdravé návyky, s nimiž můžeš pozitivně ovlivnit svůj životní styl, a nebude tě trápit únava po jídle.
A jaká pravidla bys měl dodržovat? Dej přednost lehkému obědu. Zapomeň na těžká jídla, která tě uspávají. Vsaď na lehký salát, zeleninovou polévku nebo wrap z celozrnné tortilly. Tvé tělo se ti za to odmění dostatkem energie a svěžesti. Připravuj si zdravé svačiny. Měj vždy po ruce taková jídla, která ti dodají energii a podpoří koncentraci. Ovoce, ořechy, jogurt nebo celozrnné tyčinky – to jsou pomocníci, kteří tě nikdy nezklamou. Pozor na množství tekutin, které přijímáš. Dostatek tekutin je základ. Nezapomeň na vodu během práce a v horkých dnech. Dehydratace je zrádný nepřítel, který může být příčinou únavy a vyčerpání. Vyhýbej se kofeinu a sladkostem. Sladké nápoje a kofein ti sice na chvíli dodají energii, ale pak se únava vrátí s dvojnásobnou silou. Vol raději vodu, neslazený čaj nebo ovocný džus.

Pohyb je nejlepším pomocníkem

Procházka po obědě tě nakopne. Protáhneš si tělo, okysličí se mozek a únava se rozplyne. Prospěšné je i cvičení po práci. Pokud máš čas a chuť, zacvič si. Zbavíš se stresu, dodáš si energii a zlepšíš kondici. Najdi si aktivitu, která tě baví – běh (pokud jsi začátečník vyzkoušej indiánský běh), plavání, tanec, posilování a další. Možností je neskutečně mnoho. Dopřej si pravidelné aktivní přestávky. Vstávej a protahuj se během práce. Tvoje tělo ti bude vděčné za pohyb a ty se zbavíš pocitu strnulosti a únavy.

Dopřej si relax a kvalitní spánek

Dopřej si krátké zdřímnutí po obědě (15-20 minut). To ti dodá energii a zlepší koncentraci. Meditace a relaxace, jóga nebo dýchací cvičení napomůže zklidnit mysl, zbavit se stresu a úzkosti a zlepšit kvalitu spánku. Důležitý je i dostatek spánku. Potřebuješ v noci 7-8 hodin kvalitního spánku. Nedostatek spánku je hlavní příčinou únavy. Dodržuj spánkový režim a choď spát a vstávej ve stejnou dobu, i o víkendu.

A jaké jsou další tipy pro odpolední pohodu?

  • Otevři okno a pusť si do kanceláře čerstvý vzduch.
  • Zapni si takovou hudbu, která tě povzbudí.
  • Promluv si s kolegou nebo kamarádem a zkus odbourat stres.
  • Projdi se venku na slunci a dodej tělu vitamin D.
  • Změň polohu a protáhni se, aby ses zbavil pocitu strnulosti.
  • Použij aromaterapii s citrusovými oleji pro povzbuzení mysli.
  • Pracuj v kratších blocích s častějšími přestávkami.
  • Najdi si způsob, jak si práci zpestřit a udělat ji zábavnější.
Určitě budeš mít řadu nových nápadů, jak s odpolední únavou zatočit. A nezapomeň na to, že pokud je únava chronická a nijak se nezlepšuje, poraď se s lékařem. Důležité je najít příčinu únavy a tu pak cíleně řešit.
Buddyho newsletter

Dobré věci se dějí lidem, kteří se přihlásí k našemu newsletteru.

Přihlášením potvrzuješ, že jsi se seznámil/a se Zásadami zpracování osobních údajů.

dotazy@d-sport.cz Odpovídáme do hodiny v pracovní dny
Partneři:
Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí Zásady ochrany osobních údajů a Smluvní podmínky společnosti Google.
Řazení
Filtrovat