0

5 užitečných tipů jak běhat v zimě

05. 11. 2018

Zimy sice už nejsou co bývaly, ale jedno zůstává jisté - běhat v prosinci není to samé co běhat v červenci. Přinášíme 5 dobrých rad a postřehů, které ti pomůžou dostat se do formy i v sychravém zimním období, kdy se musíš přemlouvat už jen k vykročení z postele.

1. Udrž si motivaci

Celé je to ve Tvé hlavě. Řekni si, že kdyby to bylo venku moc nesnesitelné, můžeš se za pět minut otočit a doběhnout zpátky domů. Hodně taky pomáhá mít parťáka, se kterým si tíhu lenosti podělíte napůl. Nebo si domluv originální rande a jděte si společně zaběhat.

Nezapomínej na odměnu. Až doběhneš domů, hned se svleč a dej si horkou sprchu. Potom si udělej něco dobrého k jídlu a udělej si pohodičku a příště se ti půjde běhat o hodně líp.

Hlavně ale platí jedna věc. Just. DO IT. https://www.youtube.com/watch?v=ZXsQAXx_ao0

2. Dobře se obleč a obuj

Tvoje klasická běhací výbava na léto ti bude v zimě akorát tak na focení na Instagram. Pro běhání v zimě to chce teplé boty s dobrou podrážkou, z kvalitního materiálu, který vydrží posolené cesty a celkovou, podstatně vyšší zátěž.

Zbytek těla si musíš chránit úplně stejně svědomitě. V zimě oceníš vrstvy. Neboj se navléct do více vrstev sportovního oblečení (podvlékací tílkotriko s krátkýmtriko s dlouhým rukávembundazimní elasťáky + kraťasy). Bývá brzy tma, takže nezapomeň na reflexní ochranné prvky.

Na zimu u nás najdeš speciální kolekci Nike Utility stvořenou přesne pro tento účel. Do zimních podmínek se taky hodí trailové boty na běh.

3. Vyber si dobré místo

Kde budeš běhat je v zimě naprosto klíčové. Po oblíbených letních trasách se nemusí dát ani chodit, takže musíš vybrat udržované nebo vyšlapané cesty. Navíc, pokud žiješ ve městě, venku bývá nedýchatelná inverze. Ideální jsou pak výše položená místa, kde je vzduch čistější a je o něco tepleji.

Obecně platí, že máš o dost méně možností (a tento fakt se dá hodně dobře použít při tvorbě výmluv, proč nejít běhat). Ptej se kamarádů nebo kolegů ve fitku, udělej si čas na průzkumnou procházku nebo chvíli googli – zkrátka si to hezky naplánuj. Určitě najdeš něco fajn.

4. Zahřej se a jdi POMALU na věc

Moc příjemné je rozproudit krev ještě doma v teple. Dej si pár angličáků, vyběhni schody, zaskákej si přes švihadlo, je to na tobě. Moc to nepřeháněj, neměl by ses příliš zapotit.

Zapomeň na zběsilé sprintování – dýcháš studený vzduch, pod nohama to klouže,… Je zkrátka zima a musíš tomu přizpůsobit i své tempo. Běhání v chladu je o výdrži, ne o rychlosti. Na závěr tomu můžeš trochu přitnout a ke vchodovým dveřím dát závěrečný sprint. Jinak se ale za ničím nežeň, najdi si své ideální tempo a prostě běhej pro ten dokonalý pocit.

5. Odpočinek a odměna

Odměna je extrémně důležitá, proto už je v bodě 1. Když doběhneš domů, rychle se převleč. Jsi zpocený a oblečení je studené, mokré a nepříjemné. Příjemná sprcha, teplíčko, dobré jídlo, doplnění tekutin, relax a třeba masáž od partnera – to po kvalitním výkonu opravdu potřebuješ a hlavně zasloužíš!


Buďme přátelé
Partneři
Buddyho newsletter
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů
Řazení
Filtrovat
Zavolat
+420 558 272 856
Používáme cookies, aby byl tvůj zážitek co nejvíce boží. OK