0
CZ
Vyber si jazyk
CZ
SK
Prodejny
Přihlášení
Hledání
0 Nakrm mě

Košík je prázdný

Nepřihodíme něco?

Nejnavštěvovanější kategorie zboží

Jak zdravě a rychle přibrat na váze?

15. 01. 2024
Někteří lidé se potýkají s výzvou přibírat na váze stejně jako jiní s hubnutím. Často může být zdánlivě jednoduché přibrat několik kilogramů, ale důležité je, aby toto navýšení váhy bylo zdravé a udržitelné. Jaké jsou klíčové faktory, které mají vliv na přibírání na váze? Jak zpomalit metabolismus a jak ztloustnout? Podívej se s námi na tipy, jak zdravě přibrat jednoduchým a přiměřeným způsobem, který organismu neuškodí.

Dbej na pravidelnou a vyváženou stravu

Kladeš si otázku, co jíst, abych přibral? Prvním krokem k tomu, jak přibrat na váze, je pravidelná a vyvážená strava. Je nutné každý den přijímat více energie, než vydáš. Nejez jen tři velké porce denně, ale snaž se jíst menší porce každé 2-3 hodiny.
A jak by měl vypadat jídelníček na přibrání? Zaměř se na vysoce kalorická jídla bohatá na živiny, jako jsou ořechy, semena, avokádo, ovoce, zelenina, luštěniny a celozrnné produkty. Z mléčných výrobků vybírej ty plnotučné, vhodné jsou maso, vejce a tučné ryby. Pokud máš problémy s množstvím jídla, můžeš zkusit získat kalorie z tekutin, jako jsou kvalitní džusy nebo smoothie.

Jak rychle nabrat svaly

Pro růst svalů je rozhodující množství a kvalita přijatých bílkovin. Zařaď do své stravy potraviny bohaté na proteiny, jako jsou kuřecí prsa, ryby, vaječný bílek, mléčné výrobky a luštěniny. Zpomal rychlý metabolismus. Pravidelné cvičení s důrazem na sílu a kardio, jako třeba crossfit, může podporovat svalový růst. Neměj obavy z tuků! Zdravé tuky jsou nezbytné pro tvůj energetický příjem. Vol opět například olivový olej, avokádo, ořechy a semena. Tyto tuky nejen poskytují potřebné kalorie, ale řadí se mezi tzv. prospěšné tuky, které podporují zdraví srdce a mozku.

Konzultace s nutričním specialistou ti ukáže správný směr

Při hledání správného postupu, jak přibrat, je nezbytná konzultace s nutričním specialistou, aby bylo možné vytvořit přesný plán stravy, který bude odpovídat tvým individuálním potřebám a cílům. Specialista ti také může poskytnout informace o doplňcích stravy, pokud jsou potřeba a mohou přispět k dosažení odpovídající hmotnosti. Jedná se především o vitamíny B, které přispívají k normální funkci metabolismu, a různé sportovní doplňky s koncentrovanými proteiny a sacharidy.

Určitě nezapomeň na cvičení

Cvičení by nemělo chybět v žádném plánu pro přibírání na váze. Silový trénink a kardio mohou podporovat svalový růst a zlepšovat celkovou fyzickou kondici. Výhodou jsou také sportovní aktivity, jako je běh nebo plavání, které zvyšují chuť k jídlu. Cvičením můžeš také zpevnit jednotlivé partie těla. Nárůst svalové hmoty za měsíc cvičení již budeš vidět.
Nechceš chodit do posilovny nebo cvičit v kolektivu? Můžeš však zkusit různé způsoby, jak nabrat svalovou hmotu doma. Zatěžuj svaly při intenzivním cvičení minimálně třikrát týdně, cvičení silového tréninku můžeš provádět i v domácím prostředí. A pozor na dostatečný spánek, bez něj zdravě přibírat nebudeš.

Komfort při cvičení zajistí vhodné oblečení a obuv

Cvičit se ti bude lépe, když se budeš cítit pohodlně a bezpečně. K tomu přispívá sportovní oblečení, které bude přesně odpovídat zvolené aktivitě. Pohodlný oděv umožňuje volný pohyb a regulaci tělesné teploty. Nezapomínej na nohy. Kvalitní sportovní obuv poskytuje podporu nohám a ochrání tě před zraněními.

Co mít vždy na paměti

Přibrání na váze může být stejně náročné jako hubnutí, ale s pečlivým plánováním, pravidelným cvičením a vyváženou stravou máš úspěch na dosah ruky. Vždy je však důležité přibírání konzultovat s odborníkem, který ti pomůže vytvořit individuální plán a zabezpečit, že se ti podaří dosáhnout přibývání na váze zdravým a udržitelným způsobem.
Buddyho newsletter

Dobré věci se dějí lidem, kteří se přihlásí k našemu newsletteru.

Přihlášením potvrzuješ, že jsi se seznámil/a se Zásadami zpracování osobních údajů.

dotazy@d-sport.cz Odpovídáme do hodiny v pracovní dny
Partneři:
Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí Zásady ochrany osobních údajů a Smluvní podmínky společnosti Google.
Řazení
Filtrovat