0
CZ
Vyber si jazyk
CZ
SK
Prodejny
Přihlášení
Hledání
0 Nakrm mě

Košík je prázdný

Nepřihodíme něco?

Nejnavštěvovanější kategorie zboží

Schody – tvůj nový fitness parťák, který je zadarmo

19. 03. 2024
Už tě nebaví stereotypní cvičení v posilovně? Hledáš způsob, jak se dostat do formy a zároveň si užít zábavu? Využij toho, co najdeš venku i doma, a nebudeš přitom muset pořizovat žádné zvláštní nářadí. O co tedy jde? O obyčejné schody. Jsou dostupné, při jejich použití nepotřebuješ speciální vybavení, a přesto přinesou širokou škálu benefitů tvému zdraví i kondici.

Běh do schodů je spalovač kalorií a posilovač svalů

Běhání do schodů je skvělé kardio cvičení, které ti pomůže shodit přebytečná kila. Spálíš tak až dvakrát více kalorií než během běhu po rovině. Navíc aktivuješ a posiluješ svaly nohou, hýždí a středu těla. Zdolávání schodů ti zajistí komplexní posilování všech partií. A jaké konkrétní výhody získáš?

Zlepšení celkové kondice a zdraví

Běhání do schodů je vysoce intenzivní cvičení, které ti pomůže s hubnutím. Během 30 minut běhání do schodů můžeš spálit až 300 kalorií. Tento druh pohybu aktivuje a posiluje svaly nohou, hýždí a core. Zapojují se kvadricepsy, posturální svaly, lýtkové svaly, hýžďové svaly a svaly břicha. Běh do schodů posiluje srdce a zlepšuje krevní oběh. Jedná se o skvělý způsob, jak zlepšit kardiovaskulární kondici a snížit riziko srdečních chorob. Pomáhá také předcházet osteoporóze a podporuje zdraví kostí. Stimuluje tvorbu kostní tkáně a zvyšuje pevnost kostí. Při tomto běhu se uvolňují endorfiny, které zlepšují náladu a snižují stres. Endorfiny jsou hormony štěstí, které ti pomohou cítit se lépe a zbavit se stresu.

Jak začít s během nebo chůzí do schodů?

  • Najdi si takové schody, které ti vyhovují. Můžeš zvolit schody ve svém domě, v práci, v parku nebo na stadionu.
  • Cvič s kamarádem nebo kamarádkou. Motivace je tak vždycky větší.
  • Nezapomínej na rozcvičku a závěrečný strečink. Rozcvička na začátku zahřeje svaly a klouby, což sníží riziko zranění. Závěrečný strečink pomůže svalům zotavit se a sníží svalovou horečku.
  • Kromě cvičení na schodech se zaměř i na posilování svalů nohou. Silnější svaly lépe zvládají zátěž a jsou méně náchylné k zranění. Zařaď cviky jako dřepy, výpady, vykopávání a další možné pohyby.
  • Poslouchej své tělo. Pokud pocítíš bolest, která neustává ani po zmírnění tréninku, přestaň cvičit a vyhledej lékařskou pomoc.
  • Postupuj pomalu. Zvyšuj zátěž postupně, ať má tvé tělo čas se adaptovat.

Když cítíš bolest nohou při chůzi do schodů

Je důležité si uvědomit, že cvičení na schodech může způsobovat bolest nohou, a to zejména u začátečníků. Bolest je obvykle způsobena přetížením svalů a kloubů. Pokud pociťuješ bolest, je důležité zpomalit nebo si dát pauzu. Můžeš také zkusit střídat chůzi a běh, abys nohám poskytl úlevu.

Tipy na tréninky do schodů

Začátečníci by s tímto cvičením cvičení měli začínat postupně. Jak na chůzi do schodů?
  • Začni s 3 sériemi po 10 minutách chůze do schodů s 1minutovou pauzou mezi sériemi. Při běhu do schodů začni se 2 sériemi po 5 minutách běhu s 2 minutovou pauzou mezi sériemi. Postupně prodlužuj dobu cvičení a zvyšuj počet sérií.
  • Pokročilí mají více možností, například intervalový trénink. Střídej 30 sekund běhu do schodů a 30 sekund chůze dolů s 1minutovou pauzou mezi sériemi. Opakuj 3-5 krát. Další možností je fartlek běh. Běž do schodů střídavým tempem. Začni pomalu a postupně zvyšuj tempo. Po dosažení maximálního tempa zpomal a zotav se. Opakuj 5-10 krát.
  • Vyzkoušej i výzvu, pokus se zdolat co nejvíce schodů v co nejkratším čase.
Zapomeň na drahé posilovny a proměň každodenní nudu v nevšední fitness rutinu. Běh, skoky, výpady - na schodech můžeš vyzkoušet vše dle vlastního uvážení. Ať už jsi mladý, starý, hubený nebo silnější, cvičení na schodech si přizpůsobíš své kondici. Tak na co ještě čekáš? Začni stoupat!

Ještě než vyražíš, obleč si na sebe stylové funkční oblečení a dobré běžecké tenisky. S výběrem ti v D-sportu rádi poradíme!

Buddyho newsletter

Dobré věci se dějí lidem, kteří se přihlásí k našemu newsletteru.

Přihlášením potvrzuješ, že jsi se seznámil/a se Zásadami zpracování osobních údajů.

dotazy@d-sport.cz Odpovídáme do hodiny v pracovní dny
Partneři:
Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí Zásady ochrany osobních údajů a Smluvní podmínky společnosti Google.
Řazení
Filtrovat