0
CZ
Vyber si jazyk
CZ
SK
Prodejny
Přihlášení
Hledání
0 Nakrm mě

Košík je prázdný

Nepřihodíme něco?

Nejnavštěvovanější kategorie zboží

Top 5 aktivit, při kterých spálíš nejvíce kalorií

29. 02. 2024
Chceš se zbavit přebytečných kil a dostat se do formy? Hledáš způsob, jak efektivně spalovat kalorie a dosáhnout vysněné postavy? Pak jsi na správném místě. Připravili jsme pro tebe 5 tipů na aktivity, které ti s hubnutím pomohou. Tak se na ně podívejme společně!

Co ovlivňuje počet spálených kalorií

Dodržuješ životosprávu, máš vyladěný jídelníček a dostatečně dlouho spíš? Pak můžeš zhubnout i bez sportu, ovšem taková cesta bude obtížná a hlavně dlouhá. Když si zvolíš správný druh sportu, bude tvá cesta za zdravím a správnou váhou mnohem lehčí, a hlavně také rychlejší. To, kolik spálíš kalorií za den, je značně individuální. Spálené kalorie za den ovlivňuje tvá hmotnost, genetika, pohlaví a samozřejmě také míra činností, kterým se věnuješ. Jaké sportovní aktivity bys měl tedy zvolit, abys dosáhl nejlepších výsledků?

Pro odvážné tu je crossfit

Crossfit je intenzivní trénink, který ti dá pořádně zabrat. Kombinuje vzpírání, gymnastiku a kardio, takže se během hodiny zapotíš a spálíš až 800 kalorií. To je skoro poloviční doporučený denní příjem kalorií pro ženy a třetina pro muže! Crossfit je vhodný pro všechny, od začátečníků až po profíky. Cviky se dají upravit tak, aby vyhovovaly tvé kondici.
A na co bys neměl zapomenout? Na začátek si dej kratší tréninky a postupně se propracuj k delším a náročnějším. Nezapomeň se před cvičením zahřát a po cvičení na strečink. Kontroluj svůj denní příjem kalorií a porovnávej ho s tím, co je pro tebe ideální, tedy kolik kalorií spálit. V našem článku ti poradíme, jak s crossfitem začít.

Rychlý a efektivní HIIT

HIIT, neboli High Intensity Interval Training, je tréninková metoda, která spočívá ve střídání krátkých intervalů intenzivní aktivity s fázemi odpočinku. Je to skvělý způsob, jak spálit kalorie za krátký čas. Během 30 minut HIIT tréninku můžeš spálit až 300 kalorií, což je 15% doporučeného denního příjmu kalorií pro ženy a 12% pro muže. Existuje mnoho variant HIIT cvičení, takže si vybereš to, které tě baví. HIIT cvičení je náročné, proto ho dělej s rozvahou. Začni s kratšími intervaly a postupně se propracuj k delším a náročnějším. Nezapomeň se před cvičením zahřát a po cvičení se protáhnout.

Zdravé plavání podporuje dobrou kondici

Plavání je skvělý sport pro všechny, kteří chtějí zlepšit svou kondici a zároveň si chránit klouby. Během hodinového plavání spálíš cca 600-800 kalorií, tzn. 30-40% doporučeného denního příjmu. Plavat můžeš v bazénu, v moři, v jezeře, prostě kdekoli, kde je voda. Říkáš si, kolik spálím kalorií při cvičení tohoto typu? Pokud se ti jedná o počítání kalorií, zaměř se na vyšší výkon. Plav rychleji a zkus různé plavecké styly. 

Běh je klasika, která nikdy nezklame

Běh je snadno dostupný a populární sport, který ti pomůže spálit 400-600 kalorií za hodinu v závislosti na tempu a vzdálenosti. To je 20-30% doporučeného denního příjmu kalorií. Běhání posiluje kardiovaskulární systém a buduje svaly nohou. Můžeš běhat venku, na běžeckém pásu, prostě jak se ti to hodí. Na začátku běhej pomalu, začni indiánským během a postupně zvyšuj tempo a vzdálenost. Kontroluj si spalování kalorií za den. Nezapomeň se před během zahřát a po běhu se protáhnout. Při běhu používej běžeckou obuv, která ti pomůže předejít různým zraněním.

Jízda na kole je nejen šetrná, ale i zábavná

Jízda na kole je skvělý způsob, jak se hýbat a zároveň si užívat krásy okolní přírody. Během hodinové jízdy na kole spálíš cca 400-800 kalorií, tzn. 20-40% doporučeného denního příjmu kalorií. Jízda na kole je vhodná pro všechny věkové kategorie a úrovně zdatnosti. Nejúčinnější je jízda v horském terénu.

Další tipy pro spalování kalorií

Hlídáš si výpočet kalorií? Zvyš svoji aktivitu v běžném životě:
  • Choď pěšky nebo jezdi na kole do práce nebo do školy.
  • Používej schody namísto výtahu.
  • Parkuj dále od cíle a dojděte pěšky.
  • Uklízej a dělej domácí práce s energií.
  • Hraj si s dětmi nebo s domácími mazlíčky.
  • Jez zdravě a s rozvahou, tedy menší porce a pomalu. V tomto článku najdeš pát tipů na zdravé snídaně.
  • Vyber si potraviny s nízkým obsahem kalorií a vysokým obsahem živin. Jez více ovoce, zeleniny a celozrnných potravin.
  • Omez příjem cukru a nezdravých tuků a zvyš příjem bílkovin.
  • Pij dostatek vody.
  • Dopřej si kvalitní spánek - nedostatek spánku může vést k přibírání na váze. Snaž se spát 7-8 hodin denně.
  • Vytvoř si relaxační večerní rutinu. Počítej spálené kalorie pomocí fitness náramku nebo chytrých hodinek.
  • Zaznamenávej si jídelníček a cvičení do deníku. Sleduj svůj pokrok a motivuj se k dosažení stanovených cílů.

Na co bys neměl zapomenout

Snaž se hýbat a jíst zdravě pravidelně. Najdi si aktivity, které tě baví. Tak budeš mít větší motivaci se hýbat a dosáhnout svých cílů. Neboj se experimentovat a zkoušet různé sporty a cvičení. Užívej si pohyb a dělej to pro sebe, ne pro někoho jiného.
Co ještě můžeš udělat? Stáhni si aplikaci pro počítání kalorií. Existuje mnoho bezplatných aplikací, které ti pomohou sledovat příjem a výdej kalorií. Připoj se k online komunitě. Existuje mnoho online komunit, které se zaměřují na zdravý životní styl a hubnutí. Můžeš se tam inspirovat, sdílet své zkušenosti a získat podporu od ostatních.
S chutí do toho a brzy budeš mít radost z prvních výsledků!

Buddyho newsletter

Dobré věci se dějí lidem, kteří se přihlásí k našemu newsletteru.

Přihlášením potvrzuješ, že jsi se seznámil/a se Zásadami zpracování osobních údajů.

dotazy@d-sport.cz Odpovídáme do hodiny v pracovní dny
Partneři:
Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí Zásady ochrany osobních údajů a Smluvní podmínky společnosti Google.
Řazení
Filtrovat