0

Jak shodit přebytečná kila?

01. 05. 2021

Váha nejednou potrápila téměř každého dospělého. A je úplně jedno, jestli jsi žena nebo muž. Znáš to – ač se snažíš sebevíc, přebytečná kila nejdou dolů. Máme pro tebe řešení. Připravili jsme pro tebe krátký návod na to, jak se zbavit nadváhy. Stačí dodržet tyto jednoduché rady a uvidíš, že ve tvém boji uspěješ.

Poznej svou míru – vyjdi z optimálního energetického příjmu

Můžeš cvičit o sto šest, pokud se ale nestravuješ správně, váha se nehne. Spíše naopak – kila mohou přibývat. Prvním krokem za tvojí vysněnou postavou bude změna jídelníčku. Důležité je uvědomit si, že i když jíš zdravě, musíš jíst také v umírněném množství. Spousta lidí se domnívá, že se nic nestane, pokud budou jíst tuny ovoce a celozrnného pečiva. Je to přeci zdravé. Tak to ale není.

Vycházej z doporučeného kalorického příjmu. Ten je u každého jiný a můžeš si ho vypočítat pomocí online kalkulaček. Záleží na několika proměnných – tvém věku, pohlaví a fyzické zátěži. V průměru se pohybuje okolo 2000 kcal za den. Pro efektivní hubnutí je ale potřeba znát konkrétní hodnotu. Tu poté ponížíš o 30 %. A získáš kalorický příjem, který ti pomůže shodit přebytečná kila.

Uprav jídelníček

Zapomeň na fast food a nezdravé mlsání. Klíčem k úspěchu je jíst kvalitní a čerstvé potraviny. Vyhraj si s tvým jídelníčkem. Měl by být pestrý a vyvážený. Samozřejmě, že budeš hubnout, pokud si jednou denně dáš malé hranolky ve stánku s rychlým občerstvením. Jenže takové hubnutí není udržitelné. Důležité je změnit stravovací návyky zcela od základů. Tak budeš mít jistotu, že se po skončení hubnutí opět nevrátíš na svou původní váhu.

Neboj se tuků

Není pravda, že pokud chceš zhubnout, nesmíš jíst tuky. Ty jsou nedílnou součástí pestré stravy. Důležité ale je, jaké tuky vybíráš. Hledej zdravé tuky. Ty jsou například v avokádu, ořechách nebo tuňáku. Při vaření používej ghí, sezamový nebo olivový olej.

Nezapomínej na bílkoviny a vlákninu

Bílkoviny neboli proteiny jsou tvým spojencem na cestě za vysněnou postavou. Chrání svalovou hmotu a jsou stavebním kamenem pro naše kosti. Navíc tě zasytí na delší dobu a nebudeš díky nim mít za chvíli zase pocit hladu. Bílkoviny bys měl konzumovat 5x až 6x denně. Nemusí to být jen ve formě masa. Najdeš je i v mléčných výrobcích a luštěninách. Vegani a vegetariáni mohou živočišné zdroje nahradit sójou.

Také vláknina pomůže se zasycením. Odborníci se shodují v tom, že za pocit vlčího hladu může být mimo jiné zodpovědný i nedostatek vlákniny v těle. Nejznámější je ale díky tomu, že podporuje zažívání. Najdeš ji v celozrnných výrobcích, luštěninách, ovoci, zelenině a semínkách.

Přebytečná kila často řeší i maminky po narození dítěte, tady je ale jídelníček a cvičení po porodu velmi specifické.

Pozor na alkohol

U alkoholu platí ta samá poučka jako u jídla – s mírou. Při hubnutí je to obzvlášť důležité. Alkohol je plný cukrů a má vysoké kalorické hodnoty. Navíc s alkoholem padají zábrany, a tak hrozí, že se neuhlídáš a cestou domů si dáš kebab.

Mimo to dehydratuje a má, co se živin týče, nulový přínos pro tělo. Pokud si ale sem tam dopřeješ lahev piva nebo pár skleniček vína, nic se nestane. Dej si pozor na míchané drinky. Slazené džusy a nealkoholické nápoje jsou rovněž plné kalorií.

Vyzkoušej keto dietu

Dodržuješ všechny poučky, ale číslo na váze se přesto nehýbe? Možná je načase přehodnotit jídelníček ještě o něco víc. Můžeš vyzkoušet některou z trochu radikálnějších diet. V poslední době se stala velkým hitem keto dieta.

Slibuje rychlé a trvalé výsledky. Navíc bez hladovění. Ani není nutné sportovat, což jistě ocení ti z vás, kteří na sport nemají čas nebo chuť. Během keto diety si osvojíš nové stravovací návyky a pravidelnost. Ty po skončení redukčního režimu zajistí, že se nevrátíš do starých kolejí a nebude následovat jojo efekt.

Pokud si příliš nevěříš a nechceš si keto dietu plánovat sám na vlastní pěst, přečti si recenzi na nejlepší keto diety. Najdeš v ní srovnání několika společností, které nabízí balíčky keto potravin na delší časové intervaly. Ty jsou v instantní formě. Jejich příprava ti zabere pár minut. Navíc budeš mít vše dopředu naplánované a nebudeš se muset starat o to, co si připravíš na zítra do práce a zda neporušuješ zásady diety.

Nezapomínejte na pohyb

Nemusíš trhat rekordy v tělocvičně. Vždyť i obyčejná chůze je skvělá. Jde o nejpřirozenější pohyb pro naše tělo, a i díky ní se dá hubnout. Stanov si klidně malé cíle – každý den se jít projít alespoň na půl hodiny. Postupně můžeš navyšovat, nebo zkusit jiný druh pohybu. Chůzi kombinuj i se cvičením. Cvičení doma bude jistě pro tebe hračka, stačí se pořádně namotivovat a zbavit se všech rušivých elementů. Obleč si pohodlné sportovní oblečení a prostě začni!

Pokud zařadíš fyzickou aktivitu, hubnutí ti půjde mnohem rychleji než jen při změně jídelníčku. Bez této změny se to ale neobejde! Držíme ti palce. Dodržuj naše rady a uvidíš, že kila půjdou dolů.

 

Buddyho newsletter

Dobré věci se dějí lidem, kteří se přihlásí k našemu newsletteru.

Přihlášením souhlasíš se zpracováním osobních údajů.

Řazení
Filtrovat
Používáme cookies, aby byl tvůj zážitek co nejvíce boží. OK